Dufvenkrooks Rommirusina Väkevä Viiniglögi
Tämän glögin kerrotaan Alkon nettisivuilla olevan kausituote ja uutuustuote 2025, mutta ruotsalaisen valmistajan nettisivuilta tästä ei löydy edes mainintaa. En ole glögien suurkuluttaja ja olen tähän mennessä maistellut ainoastaan alkoholittomia mehuglögejä. Tänä vuonna valmistan tästäkin glögistä kuitenkin useita drinkkejä.

Herrljunga
Ruotsi
Tehdyt
Tekemistä odottavat
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Pullo on kaunis ja tyylikäs kuin mikä, etikettiä myöten. Jos tässä olisi vielä korkkikorkki, se kruunaisi kokonaisuuden. Glögin tuoksu on ihan suoraan punaviinin tuoksu. Se ei innosta tällaista punaviinien suurta epäystävää lainkaan. Onneksi maku onkin yllättäen jotain ihan muuta. Punaviinin maku jää taustalle ja esiin astuvat makeuden lisäksi kaikki ne jouluiset maut, joita olen aiemin tottunut mehuglögeissä maistamaan. En tietäisi edes tämän olevan alkoholillinen glögi, jos sokkona tätä hörppisin. Tokihan tämä on nyt jääkaappikylmää, joten se miedontaa makuja. En ole minkäänlaisen glögin suurkuluttaja, joten en tätäkään varmasti joisi mukillista enempää joulun aikaan, mutta eihän tämä ollenkaan hassumpi tuote ole sellaiselle, joka glögistä nauttii. Ai niin, se rommirusina. Miltä sen pitäisi maistua? Maistuuko se tässä? En minä tiedä. En ainakaan maista minkäänlaista rommimaisuutta ja punkku ja rusinahan tulee muutenkin samasta hedelmästä.
| MAKU 79 | TUOKSU 40 | PULLON ULKONÄKÖ 98 | JUOMAN ULKONÄKÖ 94 |
KOKONAISARVOSANA
75 / 100
Dufvenkrooks Rommirusina Väkevä Viiniglögi
Tämän glögin kerrotaan Alkon nettisivuilla olevan kausituote ja uutuustuote 2025, mutta ruotsalaisen valmistajan nettisivuilta tästä ei löydy edes mainintaa. En ole glögien suurkuluttaja ja olen tähän mennessä maistellut ainoastaan alkoholittomia mehuglögejä. Tänä vuonna valmistan tästäkin glögistä kuitenkin useita drinkkejä.

Valmistaja: Herrljunga | Valmistusmaa: Ruotsi |
Alkoholipitoisuus: 15 % | Kypsytysaika: Kypsyttämätön |
Lisätty sivustolle: 05.12.2025 | Drinkit tästä alkoholista: Tehdyt Tekemistä odottavat |
VIIMEISIN PULLONI TÄTÄ: | |
Lähde: Alko | Pullokoko: 750 ml |
Ostohinta: 14.59 € | Ostohinta €/litra: 19.32 € |
Varastotilanne: Loppu | |
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Pullo on kaunis ja tyylikäs kuin mikä, etikettiä myöten. Jos tässä olisi vielä korkkikorkki, se kruunaisi kokonaisuuden. Glögin tuoksu on ihan suoraan punaviinin tuoksu. Se ei innosta tällaista punaviinien suurta epäystävää lainkaan. Onneksi maku onkin yllättäen jotain ihan muuta. Punaviinin maku jää taustalle ja esiin astuvat makeuden lisäksi kaikki ne jouluiset maut, joita olen aiemin tottunut mehuglögeissä maistamaan. En tietäisi edes tämän olevan alkoholillinen glögi, jos sokkona tätä hörppisin. Tokihan tämä on nyt jääkaappikylmää, joten se miedontaa makuja. En ole minkäänlaisen glögin suurkuluttaja, joten en tätäkään varmasti joisi mukillista enempää joulun aikaan, mutta eihän tämä ollenkaan hassumpi tuote ole sellaiselle, joka glögistä nauttii. Ai niin, se rommirusina. Miltä sen pitäisi maistua? Maistuuko se tässä? En minä tiedä. En ainakaan maista minkäänlaista rommimaisuutta ja punkku ja rusinahan tulee muutenkin samasta hedelmästä.
| MAKU 79 | TUOKSU 40 |
| PULLON ULKONÄKÖ 98 | JUOMAN ULKONÄKÖ 94 |





