Episk Hallon

Tätä likööriä saa tätä kirjoittaessa ainoastaan Ruotsin Systembolagetista. Minua lähimpänä olevasta (133 km) Haaparannan toimipisteestä tätä ei kuitenkaan hyllystä löydy, vaan täytyy luoda tili systembolagetin sivuille ja tilata pullo noudettavaksi. Tosin tilasin tämän Umeån alkoholikauppaan noudettvaksi, kun sielläpäin olin liikkeellä. Siitä lisää kirjoitelmissa.

Tämä eeppinen (episk) liköörisarja on syntynyt Ruotsissa kuuluisan baarimestarin Emil Årengin ja New Nordic Beverages -yhtiön yhteistyönä. Sarjan liköörimaut ovat kaikki Ruotsin luonnosta löytyviä marjoja: mustikka, vadelma, hilla, puolukka ja mansikka. Likööriä on kypsytetty terässäiliöissä kolme kuukautta ennen pullotusta. Jokaisen puolen litran likööripullollisen valmistamiseen menee 400 grammaa vadelmaa ja 200 grammaa sokeria. Mikäli kiinnostaa, voit täältä katsoa videon, jossa Emil Åreng kertoo likööreistään tarkemmin.

Episk Hallon
Valmistaja / Tuotemerkki:
New Nordic Beverages
Valmistusmaa:
Ruotsi
Alkoholipitoisuus: 18 %
Kypsytysaika: Alle 1 vuotta
Ostettavissa Suomessa: Ei i
Lisätty sivustolle: 09.10.2024 i
Maisteltu & arvioitu: 26.10.2024 i
Drinkit jotka sisältävät alkoholia Episk Hallon:
Tehdyt
Tekemistä odottavat
Viimeisin pulloni tätä: i
Pullokoko: 500 ml
Ostohinta: 34.68 €
Ostohinta €/litra: 69.36 €
Varastotilanne: Varastossa (50 %)

ALKOHOLIN ARVIOINTI

Pullo on kauniin muotoinen, mutta etiketti, vaikkakin tarkoituksella juuri tuollainen, jättää hieman toivomisen varaa minun visuaaliselle silmälle. Itse likööri on syvän punaista, samalla ihan aavistuksen verran vadelman vaaleampaan väriin vivahtavaa ja todella kaunista katseltavaa. Tuoksu on huumaavan vadelmainen ja jos totta puhutaan, hieman mesimarjaankin vivahtava, joten nuuhkimista on vaikea lopettaa. Tämä tuoksuu todellakin luonnolta, ei miltään esanssilta. Vaikka sokeria on 200 grammaa pulloa kohden, tämä ei missään nimessä ole yltiömakeaa. Maku on raikkaan marjainen ja todellakin luonnollisen marjan makuinen. Ihan pienenpieni karvas vivahde liköörissä kuitenkin on, jota en tuoreissa marjoissa ole koskaan maistanut, mutta voi veljet ja siskot, onhan tämä hyvää! Tietenkään tällaista, kuten ei muutakaan likööriä, tee mieli juoda montaa lasillista kerralla.

MAKU
95
TUOKSU
100
PULLON ULKONÄKÖ
70
JUOMAN ULKONÄKÖ
100

KOKONAISARVOSANA
93 / 100

Episk Hallon

Tätä likööriä saa tätä kirjoittaessa ainoastaan Ruotsin Systembolagetista. Minua lähimpänä olevasta (133 km) Haaparannan toimipisteestä tätä ei kuitenkaan hyllystä löydy, vaan täytyy luoda tili systembolagetin sivuille ja tilata pullo noudettavaksi. Tosin tilasin tämän Umeån alkoholikauppaan noudettvaksi, kun sielläpäin olin liikkeellä. Siitä lisää kirjoitelmissa.

Tämä eeppinen (episk) liköörisarja on syntynyt Ruotsissa kuuluisan baarimestarin Emil Årengin ja New Nordic Beverages -yhtiön yhteistyönä. Sarjan liköörimaut ovat kaikki Ruotsin luonnosta löytyviä marjoja: mustikka, vadelma, hilla, puolukka ja mansikka. Likööriä on kypsytetty terässäiliöissä kolme kuukautta ennen pullotusta. Jokaisen puolen litran likööripullollisen valmistamiseen menee 400 grammaa vadelmaa ja 200 grammaa sokeria. Mikäli kiinnostaa, voit täältä katsoa videon, jossa Emil Åreng kertoo likööreistään tarkemmin.

Episk Hallon

Valmistusmaa:
Ruotsi
Alkoholipitoisuus:
18 %
Kypsytysaika:
Alle 1 vuotta
Lisätty sivustolle:
09.10.2024 i
Drinkit tästä alkoholista:
Tehdyt
Tekemistä odottavat

VIIMEISIN PULLONI TÄTÄ: i

Pullokoko:
500 ml
Ostohinta:
34.68 €
Ostohinta €/litra:
69.36 €
Varastotilanne: Varastossa

ALKOHOLIN ARVIOINTI

Olen maistellut ja arvioinut alkoholin raakana. Kokonaisarvosana lasketaan neljän osa-alueen arvosanoista painotuksin: maku 60%, tuoksu 20%, pullon ulkonäkö 15% ja juoman ulkonäkö 5%. Arvio on kirjoitettu ja/tai arvosanat annettu 26.10.2024 i

Pullo on kauniin muotoinen, mutta etiketti, vaikkakin tarkoituksella juuri tuollainen, jättää hieman toivomisen varaa minun visuaaliselle silmälle. Itse likööri on syvän punaista, samalla ihan aavistuksen verran vadelman vaaleampaan väriin vivahtavaa ja todella kaunista katseltavaa. Tuoksu on huumaavan vadelmainen ja jos totta puhutaan, hieman mesimarjaankin vivahtava, joten nuuhkimista on vaikea lopettaa. Tämä tuoksuu todellakin luonnolta, ei miltään esanssilta. Vaikka sokeria on 200 grammaa pulloa kohden, tämä ei missään nimessä ole yltiömakeaa. Maku on raikkaan marjainen ja todellakin luonnollisen marjan makuinen. Ihan pienenpieni karvas vivahde liköörissä kuitenkin on, jota en tuoreissa marjoissa ole koskaan maistanut, mutta voi veljet ja siskot, onhan tämä hyvää! Tietenkään tällaista, kuten ei muutakaan likööriä, tee mieli juoda montaa lasillista kerralla.

MAKU
95
TUOKSU
100
PULLON ULKONÄKÖ
70
JUOMAN ULKONÄKÖ
100

KOKONAISARVOSANA
93 / 100