Foxdenton Rhubarb

Tässä englantilaisessa raparperiliköörissä on pohjana London Dry -tyylinen gini ja käytetty raparperi on loogisesti englantilaista. Tarkemmin sanottuna raparperin mainitaan olevan peräisin Yorkshiren maakunnasta. En tiedä eroaako suomalainen ja englantilainen raparperi toisistaan paljonkin, mutta tiedoksesi tuokin.

Foxdenton Rhubarb
Maisteluvideoni YouTubessa: Julkaisupäivä 03.06.2026
Valmistaja / Tuotemerkki:
Foxdenton
Alkoholin alalaji:
Ginipohjainen
Valmistusmaa:
Englanti
Alkoholipitoisuus: 21.5 %
Kypsytysaika: Kypsyttämätön
Ostettavissa Suomessa: Ei i
Lisätty sivustolle: 06.12.2025 i
Maisteltu & arvioitu: 31.05.2026 i
Drinkit jotka sisältävät alkoholia Foxdenton Rhubarb:
Tehdyt
Tekemistä odottavat
Viimeisin pulloni tätä: i
Lähde: Drinkology
Pullokoko: 700 ml
Ostohinta: 22.50 €
Ostohinta €/litra: 32.14 €
Varastotilanne: Varastossa (100 %)

ALKOHOLIN ARVIOINTI

Lasipullo on leveää ja matalaa mallia. Pullon pohja on merkittävän paksu, kaksi senttimetriä paksua kirkasta lasia, joka ainakin nostaa pullon painoa merkittävästi. Etiketti on ihan asiallisen näköinen, paikoitellen kauniskin ja sisältää lisäksi tietoja pullon sisällöstä. Oheisessa kuvassa neste näyttää pinkiltä, mutta se on todellisuudessa selvästi oranssiin vivahtava ja tummempi.

Likööri tuoksuu makealta, mutta ei raparperilta. Tuoksu on tuttu, mutta en saa päähäni mitä aiemmin nuuhkuttamani likööriä tämä muistuttaa. Sitten välähtää! Lakkalikööri! Tuoksussa on sellainen pieni happamuus ja tunkkaisuus, joka lakkalikööristäkin irtoaa. Maku ei ole lainkaan raparperinen, mutta ei myöskään ginin katajainen. Tämä on mielestäni aavistuksen makeampi kuin Koskenkorvan likööri ja tästä jää jo pieni sokeritahma huulille. Mikähän maku tämä sitten olisi, kun se ei ole raparperin? En suoraan sanottuna tiedä. Maku on marjainen ja hieman hedelmäinen, mutta ei lainkaan raikas. Makuvertailussa tämä häviää suomalaiselle kilpailijalleen merkittävästi.

MAKU
71
TUOKSU
76
PULLON ULKONÄKÖ
87
JUOMAN ULKONÄKÖ
89

KOKONAISARVOSANA
75 / 100

Foxdenton Rhubarb

Tässä englantilaisessa raparperiliköörissä on pohjana London Dry -tyylinen gini ja käytetty raparperi on loogisesti englantilaista. Tarkemmin sanottuna raparperin mainitaan olevan peräisin Yorkshiren maakunnasta. En tiedä eroaako suomalainen ja englantilainen raparperi toisistaan paljonkin, mutta tiedoksesi tuokin.

Foxdenton Rhubarb

Valmistaja:
Foxdenton
Valmistusmaa:
Englanti
Alkoholin alalaji:
Ginipohjainen
Alkoholin alalaji: Ginipohjainen
Alkoholipitoisuus:
21.5 %
Kypsytysaika:
Kypsyttämätön
Lisätty sivustolle:
06.12.2025 i
Drinkit tästä alkoholista:
Tehdyt
Tekemistä odottavat

VIIMEISIN PULLONI TÄTÄ: i

Lähde:
Drinkology
Pullokoko:
700 ml
Ostohinta:
22.50 €
Ostohinta €/litra:
32.14 €
Varastotilanne: Varastossa

ALKOHOLIN ARVIOINTI

Olen maistellut ja arvioinut alkoholin raakana. Kokonaisarvosana lasketaan neljän osa-alueen arvosanoista painotuksin: maku 60%, tuoksu 20%, pullon ulkonäkö 15% ja juoman ulkonäkö 5%. Arvio on kirjoitettu ja/tai arvosanat annettu 31.05.2026 i

Tämän alkoholin maistelu ja arviointi on suoritettu videokameran edessä ja video on katsottavissa YouTube-kanavallani oheista logoa klikkaamalla. Eri osa-alueiden arvosanat näet alla.


Lasipullo on leveää ja matalaa mallia. Pullon pohja on merkittävän paksu, kaksi senttimetriä paksua kirkasta lasia, joka ainakin nostaa pullon painoa merkittävästi. Etiketti on ihan asiallisen näköinen, paikoitellen kauniskin ja sisältää lisäksi tietoja pullon sisällöstä. Oheisessa kuvassa neste näyttää pinkiltä, mutta se on todellisuudessa selvästi oranssiin vivahtava ja tummempi.

Likööri tuoksuu makealta, mutta ei raparperilta. Tuoksu on tuttu, mutta en saa päähäni mitä aiemmin nuuhkuttamani likööriä tämä muistuttaa. Sitten välähtää! Lakkalikööri! Tuoksussa on sellainen pieni happamuus ja tunkkaisuus, joka lakkalikööristäkin irtoaa. Maku ei ole lainkaan raparperinen, mutta ei myöskään ginin katajainen. Tämä on mielestäni aavistuksen makeampi kuin Koskenkorvan likööri ja tästä jää jo pieni sokeritahma huulille. Mikähän maku tämä sitten olisi, kun se ei ole raparperin? En suoraan sanottuna tiedä. Maku on marjainen ja hieman hedelmäinen, mutta ei lainkaan raikas. Makuvertailussa tämä häviää suomalaiselle kilpailijalleen merkittävästi.

MAKU
71
TUOKSU
76
PULLON ULKONÄKÖ
87
JUOMAN ULKONÄKÖ
89

KOKONAISARVOSANA
75 / 100