Koskenkorva Rhubarb
Alkon nettisivuilla tuotteen nimi on Koskenkorva Rhubarb Pomegranate, mutta koska granaattiomenaa ei mainita ostamani pullon etiketissä, jätän sen pois tuotenimestä. Oheisen kuvan pullon etiketissä granaattiomena toki mainitaan makuna. Alkon verkkokaupasta löytyy itse asiassa kaksi versiota tästä; 21% ja 15%. Isommalla rosentilla saa lasipullon, miedommat myydään muovipulloissa. Vahvempi likööri myydään verkkokaupassa myös pelkästään nimellä Koskenkorva Rhubarb. Jos ostaa miedomman version puolen litran pullossa (josta kuva) desin pullon sijasta, etiketissä lukeekin ihan suomeksi, että Koskenkorva Raparperi. Tällaista epäloogisuutta voi vain ihailla.

Anora Group
Vodkapohjainen
Suomi
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Oma pulloni on yhden desin kokoinen ja “perinteisen” pullon muotoinen, mutta ulkonäköpisteitä jaettaessa ero on olematon tähän oheisen kuvan mukaiseen puolen litran pulloon. Molemmat pullot ovat muovia ja varustettu kierrekorkilla. Isommassa pullossa on muovikorkki, pienemmässä metallinkaltainen. Pullojen etiketit ovat molemmissa yhtä tylsiä. Ei paljoa ropise ulkonäköpisteitä pullolle. Nesteestä näkyy läpi, mutta se on samean oloista ja pinkkiä, itse asiassa selvästi hailakampaa kuin kuvan pullossa. Pisteet siitä sen mukaan.
Liköörin tuoksu on todella raikkaan herkullinen, uskallanko sanoa, jopa hieman karkkimainen. Tämä tuoksuu todellakin siltä, miltä raparperi maistuu ilman hapokkuutta. Maku mukailee hyvin pitkälti tuoksun vivahteita. Tämä ei ole makein maistamani likööri vaan enemmänkin sellainen puolimakea. Tästä ei jää sokeritahmaa huulille siemaillessa. Maku on huoneenlämpöisenäkin miellyttävä, eikä edes ihan pikkuisen esiin pilkahtava etanoli pilaa sitä. Maussa on vivahteita, joka tuo mieleeni mummon aikoinaan tekemän mansikka-raparperi kiisselin, mutta pienellä vadelmatwistillä. Tosin tämän valmistuksessa ei käsittääkseni ole käytetty kumpaakaan marjaa. Ihan mielellään tätä siemailee yhden shottilasillisen, mutta tuskin tätä koko iltaa haluaisi siemailla.
| MAKU 88 | TUOKSU 100 | PULLON ULKONÄKÖ 50 | JUOMAN ULKONÄKÖ 69 |
KOKONAISARVOSANA
84 / 100
Koskenkorva Rhubarb
Alkon nettisivuilla tuotteen nimi on Koskenkorva Rhubarb Pomegranate, mutta koska granaattiomenaa ei mainita ostamani pullon etiketissä, jätän sen pois tuotenimestä. Oheisen kuvan pullon etiketissä granaattiomena toki mainitaan makuna. Alkon verkkokaupasta löytyy itse asiassa kaksi versiota tästä; 21% ja 15%. Isommalla rosentilla saa lasipullon, miedommat myydään muovipulloissa. Vahvempi likööri myydään verkkokaupassa myös pelkästään nimellä Koskenkorva Rhubarb. Jos ostaa miedomman version puolen litran pullossa (josta kuva) desin pullon sijasta, etiketissä lukeekin ihan suomeksi, että Koskenkorva Raparperi. Tällaista epäloogisuutta voi vain ihailla.

Valmistaja: Anora Group | Valmistusmaa: Suomi |
Alkoholin alalaji: Vodkapohjainen | |
Alkoholin alalaji: Vodkapohjainen | |
Alkoholipitoisuus: 15 % | Kypsytysaika: Kypsyttämätön |
Lisätty sivustolle: 22.05.2026 | Drinkit tästä alkoholista: Tehdyt Tekemistä odottavat |
VIIMEISIN PULLONI TÄTÄ: | |
Lähde: Alko | Pullokoko: 100 ml |
Ostohinta: 3.98 € | Ostohinta €/litra: 39.80 € |
Varastotilanne: Loppu | |
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Oma pulloni on yhden desin kokoinen ja “perinteisen” pullon muotoinen, mutta ulkonäköpisteitä jaettaessa ero on olematon tähän oheisen kuvan mukaiseen puolen litran pulloon. Molemmat pullot ovat muovia ja varustettu kierrekorkilla. Isommassa pullossa on muovikorkki, pienemmässä metallinkaltainen. Pullojen etiketit ovat molemmissa yhtä tylsiä. Ei paljoa ropise ulkonäköpisteitä pullolle. Nesteestä näkyy läpi, mutta se on samean oloista ja pinkkiä, itse asiassa selvästi hailakampaa kuin kuvan pullossa. Pisteet siitä sen mukaan.
Liköörin tuoksu on todella raikkaan herkullinen, uskallanko sanoa, jopa hieman karkkimainen. Tämä tuoksuu todellakin siltä, miltä raparperi maistuu ilman hapokkuutta. Maku mukailee hyvin pitkälti tuoksun vivahteita. Tämä ei ole makein maistamani likööri vaan enemmänkin sellainen puolimakea. Tästä ei jää sokeritahmaa huulille siemaillessa. Maku on huoneenlämpöisenäkin miellyttävä, eikä edes ihan pikkuisen esiin pilkahtava etanoli pilaa sitä. Maussa on vivahteita, joka tuo mieleeni mummon aikoinaan tekemän mansikka-raparperi kiisselin, mutta pienellä vadelmatwistillä. Tosin tämän valmistuksessa ei käsittääkseni ole käytetty kumpaakaan marjaa. Ihan mielellään tätä siemailee yhden shottilasillisen, mutta tuskin tätä koko iltaa haluaisi siemailla.
| MAKU 88 | TUOKSU 100 |
| PULLON ULKONÄKÖ 50 | JUOMAN ULKONÄKÖ 69 |





