Osborne Ruby Port
Tämä on elämäni ensimmäinen portviini. En ole (tietääkseni) koskaan edes maistanut portiviiniä ennen tätä. Tätä portviiniä on kypsytetty tammitynnyrissä vähintään kolme vuotta ennen pullotusta. Huomaan vasta tuotetta maistellessa, että tämän alkoholipitoisuus onkin etiketin mukaan 19% kun olen aiemmin luullut sitä nettitietojen (ja ohessa olevan kuvan) perusteella 19,5% vahvuiseksi. Jopa valmistajan nettisivuilla vahvuudeksi kerrotaan 19,5%, mutta kuvassakin sentään lukee niin. Nyt menee kaikki tätä sisältävät drinkkireseptit uusiksi…

Osborne
Portugali
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Pullo ja etiketti ovat varsin pelkistetyn muotoiset ja näköiset. Korkki, joka sentään ei ole kierrekorkki, muistuttaa jopa enemmän muovia kuin synteettistäkään korkkia. Juoma itsessään on syvän punaista, todella tummaa ja heikommassa valossa lähes mustaa. Tuoksu on erittäin, ellei peräti täsmälleen sama kuin punaviinin tuoksu. En havaitse tässä minkäänlaisia muita vivahteita kuin mitä punaviinejä satunnaisesti nuuhkiessa on tullut vastaan. Tämä myös maistuu ihan punkulta. Jos sokkona maistelisin, en osaisi edes epäillä tätä miksikään muuksi kuin punkuksi. Nyt kun tätä tietokoneen äärellä rauhassa makustelen, huomaan kuitenkin aavistuksen verran tuntemusta punkkua voimakkaammasta alkoholipitoisuudesta. Makuvivahteita, joita kieltämättä odotin tämän sisältävän, ei muutoin ole. Olen kokonaisuuteen hieman pettynyt, odotin tämän olevan jotenkin erilaista. No, eiköhän tämä drinkkien ainesosana kuitenkin toimi.
| MAKU 75 | TUOKSU 79 | PULLON ULKONÄKÖ 75 | JUOMAN ULKONÄKÖ 100 |
KOKONAISARVOSANA
77 / 100
Osborne Ruby Port
Tämä on elämäni ensimmäinen portviini. En ole (tietääkseni) koskaan edes maistanut portiviiniä ennen tätä. Tätä portviiniä on kypsytetty tammitynnyrissä vähintään kolme vuotta ennen pullotusta. Huomaan vasta tuotetta maistellessa, että tämän alkoholipitoisuus onkin etiketin mukaan 19% kun olen aiemmin luullut sitä nettitietojen (ja ohessa olevan kuvan) perusteella 19,5% vahvuiseksi. Jopa valmistajan nettisivuilla vahvuudeksi kerrotaan 19,5%, mutta kuvassakin sentään lukee niin. Nyt menee kaikki tätä sisältävät drinkkireseptit uusiksi…

Valmistaja: Osborne | Valmistusmaa: Portugali |
Alkoholipitoisuus: 19 % | Kypsytysaika: 1-3 vuotta |
Lisätty sivustolle: 22.10.2024 | Drinkit tästä alkoholista: Tehdyt Tekemistä odottavat |
VIIMEISIN PULLONI TÄTÄ: | |
Lähde: Berlin Bottle | Pullokoko: 750 ml |
Ostohinta: 12.09 € | Ostohinta €/litra: 16.12 € |
Varastotilanne: Varastossa | |
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Pullo ja etiketti ovat varsin pelkistetyn muotoiset ja näköiset. Korkki, joka sentään ei ole kierrekorkki, muistuttaa jopa enemmän muovia kuin synteettistäkään korkkia. Juoma itsessään on syvän punaista, todella tummaa ja heikommassa valossa lähes mustaa. Tuoksu on erittäin, ellei peräti täsmälleen sama kuin punaviinin tuoksu. En havaitse tässä minkäänlaisia muita vivahteita kuin mitä punaviinejä satunnaisesti nuuhkiessa on tullut vastaan. Tämä myös maistuu ihan punkulta. Jos sokkona maistelisin, en osaisi edes epäillä tätä miksikään muuksi kuin punkuksi. Nyt kun tätä tietokoneen äärellä rauhassa makustelen, huomaan kuitenkin aavistuksen verran tuntemusta punkkua voimakkaammasta alkoholipitoisuudesta. Makuvivahteita, joita kieltämättä odotin tämän sisältävän, ei muutoin ole. Olen kokonaisuuteen hieman pettynyt, odotin tämän olevan jotenkin erilaista. No, eiköhän tämä drinkkien ainesosana kuitenkin toimi.
| MAKU 75 | TUOKSU 79 |
| PULLON ULKONÄKÖ 75 | JUOMAN ULKONÄKÖ 100 |





