The Glenlivet 12 Years Single Malt Scotch Whisky
Tämä on ensimmäinen skotlantilainen single malt -viskini koskaan. Viski on peräisin Skotlannin Speysiden alueelta, jossa se on tislattu ja kypsytetty sekä eurooppalaisesta, että amerikkalaisesta tammesta valmistetuissa tynnyreissä yhteensä vähintään 12 vuoden ajan.

The Glenlivet
Mallasviski
Skotlanti
Tehdyt
Tekemistä odottavat
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Neste pullossa on erittäin kaunista. Jos siinä olisi ihan vähän enemmän väriä, se saisi täydet pisteet (kuvassa viski on todellisuutta tummempi). Pullo sen sijaan saa täydet pisteet, sillä en löydä siitä mitään vikaa. Se on kaunis (täytenä) ja etiketin värimaailma sointuu hyvin viskin värin kanssa.
Viski tuoksuu erittäin raikkaan hedelmäiselle ja tuoksu on huumaava, hyvällä tavalla. Maku ei ole yhtä raikas, vaan maku muodostuu hedelmäisyyden osalta makeista hedelmistä kuten banaani, persikka ja vastaavat. Hedelmäisyyttä löytyy maussakin paljon. Lisäksi löytyy hieman viljaisuutta ja leipämäisyyttä, mutta suureksi ilokseni tästä puuttuu etanolin maku kokonaan. Viski ei erityisen paljon polttele kitalakea tai kurkkua matkalla alas. Kuvittelisin tämän olevan helppo aloitusviski sellaiselle, joka on ihan viskimatkan alussa. En minäkään sitä polkua ole montaa metriä vielä kulkenut, joten kenties tämä siksi maistuu minullekin.
| MAKU 74 | TUOKSU 100 | PULLON ULKONÄKÖ 100 | JUOMAN ULKONÄKÖ 98 |
KOKONAISARVOSANA
84 / 100
The Glenlivet 12 Years Single Malt Scotch Whisky
Tämä on ensimmäinen skotlantilainen single malt -viskini koskaan. Viski on peräisin Skotlannin Speysiden alueelta, jossa se on tislattu ja kypsytetty sekä eurooppalaisesta, että amerikkalaisesta tammesta valmistetuissa tynnyreissä yhteensä vähintään 12 vuoden ajan.

Valmistaja: The Glenlivet | Valmistusmaa: Skotlanti |
Alkoholin alalaji: Mallasviski | |
Alkoholin alalaji: Mallasviski | |
Alkoholipitoisuus: 40 % | Kypsytysaika: 10-12 vuotta |
Lisätty sivustolle: 02.02.2026 | Drinkit tästä alkoholista: Tehdyt Tekemistä odottavat |
VIIMEISIN PULLONI TÄTÄ: | |
Lähde: Berlin Bottle | Pullokoko: 700 ml |
Ostohinta: 36.19 € | Ostohinta €/litra: 51.70 € |
Varastotilanne: Varastossa | |
ALKOHOLIN ARVIOINTI
Neste pullossa on erittäin kaunista. Jos siinä olisi ihan vähän enemmän väriä, se saisi täydet pisteet (kuvassa viski on todellisuutta tummempi). Pullo sen sijaan saa täydet pisteet, sillä en löydä siitä mitään vikaa. Se on kaunis (täytenä) ja etiketin värimaailma sointuu hyvin viskin värin kanssa.
Viski tuoksuu erittäin raikkaan hedelmäiselle ja tuoksu on huumaava, hyvällä tavalla. Maku ei ole yhtä raikas, vaan maku muodostuu hedelmäisyyden osalta makeista hedelmistä kuten banaani, persikka ja vastaavat. Hedelmäisyyttä löytyy maussakin paljon. Lisäksi löytyy hieman viljaisuutta ja leipämäisyyttä, mutta suureksi ilokseni tästä puuttuu etanolin maku kokonaan. Viski ei erityisen paljon polttele kitalakea tai kurkkua matkalla alas. Kuvittelisin tämän olevan helppo aloitusviski sellaiselle, joka on ihan viskimatkan alussa. En minäkään sitä polkua ole montaa metriä vielä kulkenut, joten kenties tämä siksi maistuu minullekin.
| MAKU 74 | TUOKSU 100 |
| PULLON ULKONÄKÖ 100 | JUOMAN ULKONÄKÖ 98 |





