Electric Avenue
Portviini laitetaan tässä drinkissä vain kellukkeeksi drinkin pinnalle, eli sitä ei ennen tarjoilua sekoiteta muun drinkin sekaan. Tämä on ensimmäinen drinkkini, jossa portviini yhdistetään vaalean rommin kanssa, vaikkakin rommi on tässä tapauksessa kypsytetty.

DRINKIN RESEPTI 
| Tarvittava alkoholilaji | Käyttämäni alkoholi | Määrä | |
| Rommi (kypsytetty) | Doorly’s White 3 Year | 35 | ml |
| Portviini | Osborne Ruby Port | 15 | ml |
| Alkoholittomat ainesosat | Määrä | |
| Ananasmehu | 35 | ml |
| Limemehu | 25 | ml |
| Sokeriliemi (2:1) | 15 | ml |
KOMMENTTINI DRINKISTÄ
Tuo viinifloatti drinkin pinnalla näyttää kyllä kivalta. Kuitenkin, jos nyt alkaisin pillillä imeä drinkkia lasin pohjasta tai hörppimään drinkkiä lasin reunalta, en saisi drinkin “oikeaa” makua irti. Drinkki on sekoitettava ennen nauttimista. Sen jälkeen tässä maistuu ananas ja miedompana portviini. Ananaksen maku on sellainen, johon olen ehkä jo hieman kyllästynyt, joten en nauti siitä yhtä paljon kuin ennen. Rommin makua en tästä tunnista, vaikka se vahvemmanpuoleista (47%) onkin. Lime tuo kevyttä raikkautta kokonaisuuteen. Ei tämä ihmeellinen ole, mutta ei tässä suuria vikojakaan ole.
ARVOSANA
83 / 100
Riedel DSG Highball
Pebble-jää
Rakennetaan lasiin
Baarilusikka
Electric Avenue
Portviini laitetaan tässä drinkissä vain kellukkeeksi drinkin pinnalle, eli sitä ei ennen tarjoilua sekoiteta muun drinkin sekaan. Tämä on ensimmäinen drinkkini, jossa portviini yhdistetään vaalean rommin kanssa, vaikkakin rommi on tässä tapauksessa kypsytetty.

| Välineet: Baarilusikka | |
| Alkoholipitoisuus: 15.5 % | Ravintola-annoksia: 1.3 kpl |
| Valmistustapa: Rakennetaan lasiin | Tilavuus: 125 ml |
Juoma-astia: Riedel DSG Highball | Jää lasissa: Pebble-jää |
| Tehty & arvioitu: 17.05.2026 | |
Valmistusvideoni: | |
DRINKIN RESEPTI
KOMMENTTINI DRINKISTÄ
Tuo viinifloatti drinkin pinnalla näyttää kyllä kivalta. Kuitenkin, jos nyt alkaisin pillillä imeä drinkkia lasin pohjasta tai hörppimään drinkkiä lasin reunalta, en saisi drinkin “oikeaa” makua irti. Drinkki on sekoitettava ennen nauttimista. Sen jälkeen tässä maistuu ananas ja miedompana portviini. Ananaksen maku on sellainen, johon olen ehkä jo hieman kyllästynyt, joten en nauti siitä yhtä paljon kuin ennen. Rommin makua en tästä tunnista, vaikka se vahvemmanpuoleista (47%) onkin. Lime tuo kevyttä raikkautta kokonaisuuteen. Ei tämä ihmeellinen ole, mutta ei tässä suuria vikojakaan ole.





