Rye Whisky Strawberry Smash

Laitan mansikat sheikkeriin puolikkaina ja viisi mintunlehteä kokonaisena. En muddlaa lainkaan, vaan annan kaiken hajota itsekseen sheikatessa. Mansikoita oli noin puolitoista desilitraa, mutta ne olivat mitassa varsin ilmavasti, joten uskon, että ne muussattuina vastaisivat reseptissä mainitsemaani määrää.

Rye Whisky Strawberry Smash

DRINKIN RESEPTI

Tarvittava alkoholilaji Käyttämäni alkoholi i Määrä i
Viski (ruis) Agitator Rye Rye 60 ml

Alkoholittomat ainesosat Määrä i
Mansikka (tuore) 6 kpl
Sokeriliemi (1,5:1) 30 ml
Sitruunamehu 30 ml
Minttu (tuore) 5 lehti

Koristeeksi
Tuore mansikka

KOMMENTTINI DRINKISTÄ

Drinkissä kilpailevat päämaun roolista minttu ja viski. Viskissä on, uskaltaisinko sanoa, jopa hieman savuisenkaltainen maku, mikä toki on outoa. Koska en ole tätä kirjoittaessa vielä maistanut käyttämääni viskiä raakana, en osaa sanoa tuleeko maku siitä. Toisaalta, mistäpä muustakaan ainesosasta se tulisi… Mintun maku ei missään nimessä ole voimakas, mutta se tuo erittäin mukavan vivahteen drinkkiin. Mansikkakin maistuu, mutta tälläkin kertaa sen maku jää runsaasta määrästä huolimatta maltilliseksi. Drinkki on aavistuksen makeanpuoleinen, mikä sopii minulle hyvin, mutta joku muu saattaisi haluta esimerkiksi puolittaa sokeriliemen määrän. Tämä on raikas ja mieluisa kesädrinkki, jossa ei ole mitään vikaa, mutta joka ei ole niin täydellinen, että ihan huippuarvosanaakaan ansaitsisi.

ARVOSANA
82 / 100

Valmistusvideoni YouTubessa:
Rye Whiskey Strawberry Smash
Drinkkiperhe:
Cobbler / Julep / Smash
Alkoholipitoisuus: 13.2 % i
Ravintola-annoksia: 1.6 kpl i
Tilavuus: 182 ml i
Käyttämäni juoma-astia:
Riedel DSG Double Rocks
Jää lasissa: i
Iso kirkas jääpala
Valmistustapa:
Sheikataan
Käyttämäni välineet: i
Boston cocktail shaker (tin on glass)Hawthorne strainerFine mesh strainer
Sesonki: i
Kuuma kesäpäivä
Tehty & arvioitu: 31.07.2024
Reseptin lähde/idea: i
SLB Drinks (arkisto)

Rye Whisky Strawberry Smash

Laitan mansikat sheikkeriin puolikkaina ja viisi mintunlehteä kokonaisena. En muddlaa lainkaan, vaan annan kaiken hajota itsekseen sheikatessa. Mansikoita oli noin puolitoista desilitraa, mutta ne olivat mitassa varsin ilmavasti, joten uskon, että ne muussattuina vastaisivat reseptissä mainitsemaani määrää.

Rye Whisky Strawberry Smash

Drinkkiperhe:
Cobbler / Julep / Smash
Välineet: i
Boston cocktail shaker (tin on glass)Hawthorne strainerFine mesh strainer
Alkoholipitoisuus:
13.2 % i
Ravintola-annoksia:
1.6 kpl i
Valmistustapa:
Sheikataan
Tilavuus:
182 ml i
Jää lasissa: i
Iso kirkas jääpala
Tehty & arvioitu:
31.07.2024
Valmistusvideoni:
Katso valmistusvideo YouTube-kanavallani

DRINKIN RESEPTI i

Tarvittava alkoholilaji
Käyttämäni alkoholi i
i Määrä

Alkoholittomat ainesosat

i Määrä

Koristeeksi
Tuore mansikka

KOMMENTTINI DRINKISTÄ

Drinkissä kilpailevat päämaun roolista minttu ja viski. Viskissä on, uskaltaisinko sanoa, jopa hieman savuisenkaltainen maku, mikä toki on outoa. Koska en ole tätä kirjoittaessa vielä maistanut käyttämääni viskiä raakana, en osaa sanoa tuleeko maku siitä. Toisaalta, mistäpä muustakaan ainesosasta se tulisi… Mintun maku ei missään nimessä ole voimakas, mutta se tuo erittäin mukavan vivahteen drinkkiin. Mansikkakin maistuu, mutta tälläkin kertaa sen maku jää runsaasta määrästä huolimatta maltilliseksi. Drinkki on aavistuksen makeanpuoleinen, mikä sopii minulle hyvin, mutta joku muu saattaisi haluta esimerkiksi puolittaa sokeriliemen määrän. Tämä on raikas ja mieluisa kesädrinkki, jossa ei ole mitään vikaa, mutta joka ei ole niin täydellinen, että ihan huippuarvosanaakaan ansaitsisi.

ARVOSANA
82 / 100