Suburban
Tämä drinkki on hyvin samankaltainen kuin esikuvansa, Manhattan, jossa viskiä on 60 ml ja viiniaineksena vermutti. Lisäksi tässä on bitteri jaoteltu kahteen osaan. Tässä kuuluisi olla tawny-portviini, mutta kuulemma ruby-portviinikin käy hyvin.

DRINKIN RESEPTI 
| Tarvittava alkoholilaji | Käyttämäni alkoholi | Määrä | |
| Viski (ruis) | Knob Creek Kentucky Straight Rye Whiskey | 45 | ml |
| Rommi (kypsytetty) | Appleton Estate Reserve Blend 8 Year | 15 | ml |
| Portviini | Osborne Ruby Port | 30 | ml |
| Katkero (bitter) | Angostura Aromatic Bitters | 1 | roiskaus |
| Katkero (bitter) | Regans’ Orange Bitters No. 6 | 1 | roiskaus |
Koristeeksi
Maraschino-kirsikka
KOMMENTTINI DRINKISTÄ
Tässä on nyt vähän samaa vikaa kuin ennen tätä tekemässäni Wardroomissa, eli tätä vaivaa tietynlainen ylilaimennus, vetisyys tai ohuus (täyteläisen vastakohta). Korkea alkoholipitoisuus tuo alkoholin poltteen esiin, muttei missään nimessä ylitsepääsemättömäksi. Etanoli ei edelleenkään maistu, joten se kertoo (ehkä) hyvästä tasapainosta ainesosien kesken tai laadukkaista ainesosista. Ruisviskin mausteiset maut ovat selkeitä ja rommin kevyt hedelmäisyyskin maistuu. Portviinin viinimäinen vivahde on havaittavissa ja bitterit tuovat ihan pikkuisen sitä nenänvartta kurtistavaa tunnetta. Tämäkään drinkki ei kuitenkaan pääse “jatkoon”, eli luultavimmin en tule koskaan palaamaan tähän drinkkiin.
ARVOSANA
72 / 100
Speakeasy Nick & Nora
Ei mitään
Sekoitetaan
Syksyn synkät illat
| Drinkissä käytetyt alkoholit: | |
Suburban
Tämä drinkki on hyvin samankaltainen kuin esikuvansa, Manhattan, jossa viskiä on 60 ml ja viiniaineksena vermutti. Lisäksi tässä on bitteri jaoteltu kahteen osaan. Tässä kuuluisi olla tawny-portviini, mutta kuulemma ruby-portviinikin käy hyvin.

| | |
| Alkoholipitoisuus: 38.6 % | Ravintola-annoksia: 2.3 kpl |
| Valmistustapa: Sekoitetaan | Tilavuus: 92 ml |
Juoma-astia: Speakeasy Nick & Nora | Jää lasissa: Ei mitään |
| Tehty & arvioitu: 23.05.2026 | Sesonki: Syksyn synkät illat |
Valmistusvideoni: | |
DRINKIN RESEPTI
Koristeeksi
Maraschino-kirsikka
KOMMENTTINI DRINKISTÄ
Tässä on nyt vähän samaa vikaa kuin ennen tätä tekemässäni Wardroomissa, eli tätä vaivaa tietynlainen ylilaimennus, vetisyys tai ohuus (täyteläisen vastakohta). Korkea alkoholipitoisuus tuo alkoholin poltteen esiin, muttei missään nimessä ylitsepääsemättömäksi. Etanoli ei edelleenkään maistu, joten se kertoo (ehkä) hyvästä tasapainosta ainesosien kesken tai laadukkaista ainesosista. Ruisviskin mausteiset maut ovat selkeitä ja rommin kevyt hedelmäisyyskin maistuu. Portviinin viinimäinen vivahde on havaittavissa ja bitterit tuovat ihan pikkuisen sitä nenänvartta kurtistavaa tunnetta. Tämäkään drinkki ei kuitenkaan pääse “jatkoon”, eli luultavimmin en tule koskaan palaamaan tähän drinkkiin.










